Polish PL English EN Russian RU

Opcje ciśnieniowe wspomagające mycie samochodów ciężarowych

Automatyczne myjnie szczotkowe służące do mycia pojazdów ciężarowych stoją często przed trudnym zadaniem, jakim jest usunięcie ciężkiego utrwalonego brudu oraz dotarcie do trudno dostępnych miejsc w przypadku pojazdów o nieregularnych kształtach.

W takich sytuacjach z pomocą przychodzą różnego rodzaju ruchome i stacjonarne opcje mycia ciśnieniowego instalowane na konstrukcji myjni oraz system mycia podwozia instalowany na wjeździe na stanowisko mycia.

SULTOF sp. z o.o. jest producentem trzech modeli specjalistycznych myjni służących   do mycia zróżnicowanej floty pojazdów ciężarowych: TYTAN, TYTAN NEXT, YUNAK.

Wszystkie modele posiadają wspólny zestaw opcjonalnych rozwiązań opracowanych przez naszych konstruktorów, które mogą zostać zamontowane na myjni, w celu poprawy jakości i efektywności mycia.

Systemy mycia ciśnieniowego są zasilane pompami o dużym wydatku wody.

Istnieje jednak możliwość wykorzystania do mycia wody pochodzącej z recyklingu, dlatego ich zastosowanie nie wpływa znacząco na wzrost kosztów eksploatacji, natomiast zdecydowanie ogranicza udział pracowników w całym procesie mycia.

Bardzo często zastosowanie opcji mycia ciśnieniowego idzie w parze ze wstępnym myciem chemicznym. Opcja ta składa się z układu dysz i pomp podających oraz dozowników zraszających pojazd specjalnym środkiem chemicznym przed myciem zasadniczym. Cały zespół jest montowany na myjni. W trakcie pierwszego przejazdu myjni samochód jest pokrywany środkiem chemicznym zmiękczającym zanieczyszczenia.

Poniżej prezentujemy dostępne w naszych myjniach systemy mycia ciśnieniowego:

   •   Moduł ciśnieniowego mycia boków dyszami płaskimi.

Składa się z układu dysz ciśnieniowych natryskujących wodę pod ciśnieniem 18/20 bar na nadwozie mytego pojazdu. Zadaniem jego jest spłukanie najgrubszych zanieczyszczeń i/lub spłukanie środka po wstępnym myciu chemicznym. System ten jest zasilany pompą 15 lub 18,5 kW pompującą wodę pod ciśnieniem 18/20 bar. System dysz natryskuje wodę w postaci wachlarza na boki pojazdu.

   •   Moduł ciśnieniowego mycia boków – ruchomy, oscylacyjny.

Składa się z 4 segmentów dysz (po 4 szt.) na stronę – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 lub 40 bar –  ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia. Zasilany jest pompą 18,5 kW 20 bar lub zestawem pompowym 37 kW 40 bar.

   •   Moduł ciśnieniowego mycia przodu, dachu i tyłu – ruchomy, oscylacyjny.

Składa się z ruchomej belki ciśnieniowej wyposażonej w 4 segmenty dysz (po 4 szt.) – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 lub 40 bar –  ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia.

Obrót belki zrealizowany na siłowniku pneumatycznym pozwala na mycie przodu tyłu i dachu pojazdu. Zasilany jest pompą 7,5 kW 20 bar lub zestawem pompowym 22 kW 40 bar.

   •   Wydzielony moduł ciśnieniowego mycia kół i dolnych partii – ruchomy, oscylacyjny.

Składa się z jednego segmentu dysz (po 4 szt.) na stronę – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 bar –  ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia. Zakres mycia 1m – możliwość mycia dolnych partii pojazdu. Zasilany jest pompą 7,5 kW 20 bar.

   •   Moduł ciśnieniowego mycia boków – rotatory.

Składa się z 8 rotatorów, po 4 na stronę (po 4 dysze) – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 lub 40 bar – ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora (osobny dla każdego rotatora) w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia. Zasilany jest pompą 18,5 kW 20 bar lub zestawem pompowym 37 kW 40 bar.

   •   Moduł ciśnieniowego mycia góry – rotatory.

Składa się z 3 rotatorów (po 4 dysze) – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 lub 40 bar –  ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora (osobny dla każdego rotatora) w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia. Pozwala na mycie dachu pojazdu. Zasilany jest pompą 7,5 kW 20 bar lub zestawem pompowym 22 kW 40 bar.

   •   Wydzielony moduł ciśnieniowego mycia kół i dolnych partii – rotatory.

Składa się z 2 rotatorów, po jednym na stronę (po 4 dysze) – natryskujących wodę pod ciśnieniem 20 bar –  ruch dysz punktowych (zwiększona siła strumienia), wymuszony jest za pomocą motoreduktora (osobny dla każdego rotatora) w specjalnym wodoszczelnym wykonaniu, uderzenia strumienia wody odbywają się pod zmiennym kątem, który pozwala na uzyskanie lepszego efektu mycia. Zakres mycia 1m – możliwość mycia dolnych partii pojazdu. Zasilany jest pompą 7,5 kW 20 bar.

   •   Moduł ciśnieniowego mycia podwozia.

Składa się z układu dysz ciśnieniowych usytuowanych w posadzce przed stanowiskiem mycia, uruchamianych przez pętlę indukcyjną w momencie przejazdu samochodu. Myje podwozie wodą pod ciśnieniem 11/18/20 bar. Jest zasilany pompą 7,5 kW lub 15/18,5 kW tą samą, która służy dla układu mycia ciśnieniowego nadwozia.

1 2 2 2 3 1 4 1 5 1 6 7 1 8 1 9 10

Nowa MYJNIA AUTOBUSOWA w MPK Łódź Nowe Sady

Trwają prace w ramach kolejnej dużej realizacji SULTOF w województwie łódzkim — instalujemy dwie myjnie dwuportalowe SULTOF YUNAK TANDEM do mycia autobusów komunikacji miejskiej. Po zakończeniu prac na jednym torze, przenosimy się