SULTOF sp. z o.o. jest producentem różnorodnych i innowacyjnych rozwiązań myjniowych służących do mycia pojazdów specjalistycznych, w tym również pojazdów komunalnych takich jak np. śmieciarki i pojazdy wykorzystywane do utrzymania dróg.
Regularne mycie pojazdów komunalnych jest niezbędne, aby zapobiec kosztownym skutkom korozji. Jednakże pojazdy komunalne często mają nieregularne kształty, co utrudnia ich skuteczne mycie za pomocą standardowych myjni samochodów ciężarowych.
Opracowane przez konstruktorów SULTOF rozwiązania pozwalają na konfigurację różnorodnych zestawów mycia przejazdowego w zależności od indywidualnych potrzeb użytkownika takich jak np.: rodzaj posiadanej floty, liczba pojazdów i dostępna infrastruktura.
Do wyboru mamy szeroki zestaw elementów wyposażenia, z których korzystamy dobierając optymalne dla klienta rozwiązania:
• Stacjonarny moduł ciśnieniowego mycia boków – dysze płaskie
• Stacjonarny moduł ciśnieniowego mycia boków i góry – dysze płaskie
• Stacjonarny moduł ciśnieniowego mycia boków, przestawny +/- 30 stopni – dysze płaskie
• Wydzielony moduł ciśnieniowego mycia boków – zasięg do 2 m
– ruchomy, oscylacyjny (po 2 segmenty dysz (po 4szt) na stronę)
• Wydzielony moduł ciśnieniowego mycia boków – zasięg do 4,3 m
– ruchomy, oscylacyjny (po 4 segmenty dysz (po 4szt) na stronę)
• Wydzielony moduł ciśnieniowego mycia góry – ruchomy, oscylacyjny (po 4 segmenty dysz (po 4szt) na stronę)
• Wydzielony moduł ciśnieniowego mycia boków – zasięg do 1 m
– mycie kół i dolnych partii – 1 rotator na stronę
• Wydzielony moduł ciśnieniowego mycia boków – zasięg do 2 m
– mycie kół i dolnych partii – 2 rotatory na stronę
• Stacjonarny moduł ciśnieniowego mycia boków i góry – zasięg do 4,3 m
– 3 rotatory boczne na stronę i 2 rotatory górne
• Moduły ciśnieniowego mycia podwozia o różnych długościach i liczbie dysz.
Bardzo często zastosowanie opcji mycia ciśnieniowego idzie w parze ze wstępnym myciem chemicznym. Opcja ta składa się z układu dysz i pomp podających oraz dozowników zraszających pojazd specjalnym środkiem chemicznym przed myciem zasadniczym. Cały zespół jest montowany na niezależnej bramce usytuowanej przed wjazdem na stanowisko mycia. W trakcie przejazdu myjni samochód jest pokrywany środkiem chemicznym zmiękczającym zanieczyszczenia.
• Stacjonarna bramka chemiczna (boki)
• Stacjonarna bramka chemiczna (boki i góra)
• Stacjonarna bramka chemiczna (tylko boki) przestawna +/- 30stopni
Na wyjeździe z myjni opcjonalnie może być zamontowana bramka płucząca, nanosząca wodę czystą tylko na boki lub na boki i górę. Jeśli istnieje taka potrzeba, to po płukaniu może być również nanoszony środek dezynfekujący.
Ze względu na specyficzny sposób pracy myjni, wyposażenie podstawowe musi być również uzupełnione o systemy aktywacji poszczególnych sekcji oraz kontroli ruchu.
Alternatywą do mycia automatycznego są systemy mycia ręcznego z wężami i lancami montowanymi na zawiesiach lub bębnach wraz z agregatami ciśnieniowymi do wody zimnej lub gorącej.