Polish PL English EN Russian RU

Nowoczesne rozwiązania myjniowe dla taboru tramwajowego

Wysokie wymagania stawiane pojazdom komunikacji publicznej w zakresie czystości powodują, że Właściciele taboru szukają szybkich i nowoczesnych rozwiązań służących do mycia.

Firma SULTOF sp. z o.o. jest producentem wielu modeli myjni specjalistycznych zaprojektowanych do mycia zróżnicowanego taboru autobusowego i tramwajowego, czy szerzej szynowego.

Nasze myjnie tramwajowe pracują m. in. w: Olsztynie, Elblągu, Łodzi, Krakowie x2,  Warszawie x2 i Poznaniu x2, a jeszcze w tym roku dołączą do nich kolejne dwie myjnie w Łodzi oraz w Olsztynie.

Dobór urządzeń jest uzależniony przede wszystkim od wymaganej przepustowości oraz posiadanej infrastruktury, ale w praktyce ważne są również wcześniejsze doświadczenia z eksploatacji starszego modelu myjni oraz oczywiście budżet.

SULTOF  proponuje trzy modele myjni służące do mycia zróżnicowanego taboru szynowego:

Myjnia przejazdowa  SULTOF – THOR

Myjnia pół-portalowa SULTOF – PROTEUS

Myjnia portalowa SULTOF – AmTrak

W zależności od potrzeb, myjnie te mogą być łączone w ramach jednej instalacji, a także modyfikowane, w celu lepszego dostosowania do specyficznych potrzeb. Możliwe jest mycie stacjonarne, pół-stacjonarne oraz przejazdowe.

Myjnie szynowe SULTOF produkowane są z wysokogatunkowej stali nierdzewnej.

Myjnia przejazdowa SULTOF - THOR

Ten model myjni przeznaczony jest do szybkiego mycia przejazdowego. Myty pojazd przejeżdża przez zestaw modułów wykonujących poszczególne fazy mycia.

Ponieważ prędkość przemieszczania się pojazdu jest większa niż prędkość myjni portalowej lub pół-portalowej, mycie jest mniej dokładne. Niedostępne są również pewne funkcje. Z tego względu, liczba szczotek powinna być zwielokrotniona – minimum to dwie pary, a zalecane to cztery pary.

W czasie mycia pojazd przejeżdża kolejno przez bramkę mycia wstępnego (zraszania, schładzania, ciśnieniową), zestawy szczotek (w różnej konfiguracji), bramkę płuczącą i woskującą (wody demineralizowanej).

Najczęściej spotykana konfiguracja myjni przejazdowej SULTOF – THOR:
1. Bariera wjazdowa – fotokomórki + semafor
2. Bramka chemiczna i/lub ciśnieniowa – funkcja namaczania i/lub schładzania
3. Zestawy stacjonarnych szczotek myjących
4. Bramki spłukiwania i woskowania
5. Suszarka
6. Bariera wyjazdowa – fotokomórki + semafor

Myjnia pół-portalowa SULTOF – PROTEUS

Myjnia ta składa się z dwóch (lub większej liczby) pół-portali poruszających się obustronnie wzdłuż stojącego pojazdu.
Ze względu na sieć trakcyjną pół-portale utrzymywane są w pozycji pionowej przez górną szynę prowadzącą, mocowaną do konstrukcji hali lub samodzielnej konstrukcji wsporczej.
Każdy pół-portal myjni SULTOF – PROTEUS wyposażony jest w jedną szczotkę pionową do mycia boku pojazdu oraz jedną krótką szczotkę poziomą w wersji 2D lub 3D do mycia powierzchni czołowych i krawędzi dachu.

Podczas wjazdu na stanowisko mycia pojazd może być myty ciśnieniowo i pokrywany chemią mycia wstępnego co przyśpiesza proces mycia i poprawia jego jakość.

Liczba przejazdów myjni i realizowane funkcje są uzależnione od potrzeb Użytkownika.

Myjnia SULTOF – PROTEUS może być także używana jako myjnia przejazdowa do szybkiego mycia pojazdów. Wówczas zaleca się zastosowanie dodatkowych wychylnych szczotek bocznych instalowanych na kolumnie myjni oraz dodatkowych bramek namaczania i spłukiwania, co zapewni wyższą jakość mycia.

Myjnia portalowa SULTOF – AmTrak

Konstrukcja myjni pozwala na stosowanie jej wszędzie tam, gdzie nie występuje sieć trakcyjna, np. do mycia szynobusów i wagonów metra.

Podczas mycia portal porusza się wzdłuż stojącego pojazdu. Proces mycia cechuje duża dokładność i niezależność od czynnika ludzkiego. Myjnia może realizować również mycie szybkie przejazdowe.

Myjnia SULTOF – AmTrak jest wyposażona w dwie szczotki pionowe z funkcją domywania, które myją boki oraz przód i tył pojazdu. Posiada również dwie pół-szczotki poziome 2D lub 3D, także myjące przód i tył pojazdu, co umożliwia mycie dowolnych kształtów.

Przykładowe opcje i moduły dodatkowe myjni AmTrak:

– wychylne szczotki pionowe – myjące boki pojazdu i krawędzie przodu/tyłu
szczotki skośne myjące krawędzie dachu
– krótkie szczotki dolne domywające skosy dolne
– mycie ciśnieniowe boków – nieruchome lub oscylacyjne
mycie ciśnieniowe góry – nieruchome i mobilne
wstępne mycie chemiczne w wersji standardowej lub silnie spienionej
spłukiwanie z dodatkiem wosku osuszającego
spłukiwanie wodą demineralizowaną

Opcjonalnie, w przypadku wszystkich wyżej opisanych modeli myjni, na wyjeździe może być zamontowana suszarka w postaci zespołu dmuchaw zrzucających wodę z pudła przejeżdżającego pojazdu.

Wszystkie myjnie współpracują również z systemami automatycznej identyfikacji pojazdów co umożliwia automatyczny wybór programu mycia.

Naszym atutem jest także doświadczony zespół konstruktorów i automatyków. Potrafimy „uszyć” myjnię na miarę w sytuacjach, gdy mamy do czynienia ze starymi, często zabytkowymi halami, a także przeprogramować urządzenie gdy pojawi się nowy tabor.

SULTOF dużą wagę przywiązuje również do ekologii. Opracowaliśmy i wdrożyliśmy pakiet rozwiązań pod wspólną nazwą EKO-TECH, służących oszczędności wody i energii, a także ograniczeniu zużycia środków chemicznych.

Wszystkie typy myjni tramwajowych SULTOF współpracują z urządzeniem do recyklingu wody Bioclean, pozwalającym na powtórne wykorzystanie do 90% wody zużywanej na myjni.

Urządzenia elektryczne myjni mogą być zasilane bezpośrednio z instalacji fotowoltaicznych, co pozwala na znaczące obniżenia kosztów eksploatacyjnych.

1 1 2 1 3 1 4 1 5 1 6 1 7 1 8 9 10 11

Sultof AmTrak w Szczecinie

Z radością udostępniamy publikację na temat naszej realizacji dla PKP Intercity w Szczecinie. Na potrzeby obsługi pociągów zamontowaliśmy trzy samojezdne portale myjące, system osuszania oraz system recyklingu wody. Więcej informacje na stronie:

SUPER PROMOCJA NA URZĄDZENIA SAMOOBSŁUGOWE!!!

Tylko do końca roku oferujemy 10% upust na wybrane modele odkurzaczy samoobsługowych oraz urządzeń COMBO (odkurzacz + kompresor). Zapraszamy do kontaktu z naszym działem handlowym, w celu zapoznania się ze szczegółami oferty. Cennik:

Nowa MYJNIA AUTOBUSOWA w MPK Łódź Nowe Sady

Trwają prace w ramach kolejnej dużej realizacji SULTOF w województwie łódzkim — instalujemy dwie myjnie dwuportalowe SULTOF YUNAK TANDEM do mycia autobusów komunikacji miejskiej. Po zakończeniu prac na jednym torze, przenosimy się